MEB DEĞERLER EĞİTİMİ  ETKİNLİKLERİ

Gönderen Konu: Hoşgörü ve yardımlaşma konulu pano resimleri ve etkinlik raporu..  (Okunma sayısı 13456 defa)

değerler eğitimi

  • Administrator
  • Tam Üye
  • *****
  • İleti: 129
    • Profili Görüntüle
orucgaziilkogretim.k12.tr nin hazırlamış olduğu hoşgörü ve yardımlaşma konulu pano resimleri  etkinlik raporu..
Sayfaya ulaşmak için tıklayınız...


             

MEB DEĞERLER EĞİTİMİ ETKİNLİKLERİ

Google Reklamları


ziyaretçi

  • Ziyaretçi
ORUÇGAZİ İLKÖĞRETİM OKULU

KASIM `2011 AYI ;DEĞERLER EĞİTİMİ PROJESİ  İLE İLGİLİ  RAPOR
 

KONU       :  HOŞGÖRÜ VE YARDIMLAŞMA

KAZANIM :  İNSANLIĞA  FAYDALI OLMAK

           İstanbul İl Milli Eğitim Müdürlüğü tarafından  düzenlenmeye başlanan Ayın Değeri çalışması bu eğitim öğretim döneminde de  Oruçgazi İlköğretim Okulu `nda sürmektedir. Kasım ayı değeri olarak hoşgörü ve yardımlaşma seçilmiştir. Toplumsal hayatın temel taşlarından olan bu iki değeri öğrencilerimize benimsetmek, onlarda farklı olanı kabul etme, hatalara karşı hoşgörü gösterme, yardımlaşma gibi becerileri geliştirmek amacıyla çeşitli çalışmalar yapılmış ve çeşitli faaliyetler düzenlenmiştir. Okulumuzda yapılan faaliyetler aşağıda belirtilmiştir.

                HOŞGÖRÜ VE YARDIMLAŞMA YAPILAN ETKİNLİKLER

         TÜRKÇE-DRAMA ETKİNLİĞİ

·       Çocuklara Kızılay kurumunun büyük felaketlerde, salgın ve hastalık durumlarında insanlara ücretsiz olarak sağlık yardımı götüren bir kurum olduğu anlatıldı. Deprem tatbikatı yapıldı. Çocuklara roller verildi. İtfaiyeci, hemşire, doktor vb.

·       Deprem sırasında ve sonrasında yapılması gerekenler canlandırıldı. Öğretmenler drama etkinliğini yönlendirerek  Kızılay görevlilerinin hastaları tedavi etme davranışını oyuna yansıttı. İhtiyaç sahiplerine yiyecek dağıtımı, hasta bakımı gibi olaylar dramatize edildi.

 

VAN DEPREMİNDE ZARAR GÖREN VATANDAŞLARIMIZA YARDIM EDİLMESİ

 

  Öğrencilere depremde zarar gören insanların ne gibi sorunlarla karşılaştıklarını araştırmaları ve  basında yer alan haberleri arkadaşlarıyla paylaşmaları istendi. Okulda yardım kampanyası düzenlenerek, öğrencilerin imkanları ölçüsünde yardım etmeleri sağlandı. Yardım yaptıktan sonra hangi duygulara sahip olduklarını sözlü ya da yazılı olarak ifade etmeleri sağlandı.

 

SINIFLARDA HOŞGÖRÜ VE YARDIMLAŞMA KONULU SUNUMLARIN YAPILMASI

 

  Sınıflarda önceden hazırlanmış sunumlar öğrencilere gösterildi. Öğrencilerden bu konudaki düşüncelerini paylaşmaları istendi. Öğrenciler duygu ve düşüncelerini ifade ettiler.

 
10 KASIM ATATÜRK `Ü ANMA GÜNÜ VE ATATÜRK HAFTASINDA ATATÜRK `ÜN HOŞGÖRÜ VE YARDIMŞAMAYA VERDİĞİ ÖNEMİN BELİRTİLMESİ

 

  Öğrencilerden Atatürk `ün kişisel özelliklerini araştırmaları istendi. Onun hoşgörülü ve yardımsever bir insan olduğunu gösteren anılarını araştırıp yazılı olarak ifade etmeleri istendi.  Yapılan çalışmalar Değerler Eğitimi Panosunda sergilendi. (İnsanları mutlu edecek tek yol, onları birbirine yaklaştırarak, onları birbirine sevdirerek, karşılıklı maddi manevi gereksinimlerini temine yarayan hareket ve enerjidir.   (Mustafa Kemal ATATÜRK)

GÜÇLÜ YANLARIM KONULU ETKİNLİKLERİN YAPILMASI

 Öğrencilere güçlü ve zayıf yanlarını yazmaları ve söylemeleri istendi.  Güçlü yanları içinde hoşgörülü ve yardımsever olduğunu belirten öğrencilere bunu hangi davranışlarında yansıttığını anlatmaları istendi. Bazı sınıflarda iyilik ağacı oluşturularak öğrencilerin yaptığı iyi davranışlar yazıldı. En fazla iyi davranışlarda bulunan öğrenciler takdir edildi ve alkışlandı.

DRAMA ETKİNLİKLERİ

Bazı sınıflarda ‘Mini Mini Örümcek ` adlı parmak oyunu  oynatıldı. Yağmur damlası adlı oyun dramatize edildi.(Çocuklardan henüz düşmemiş bir yağmur damlası olduklarını  düşünmelerini ve bundan sonra başlarına gelebilecek olayları resimlemeleri ve canlandırmaları istendi.)

MÜZİK ETKİNLİĞİ

Öğrencilere hoşgörü ve yardımlaşma konulu şarkılar öğretildi. Birlikte söylendi.

YARDIM KURUŞLARININ ARAŞTIRILMASI VE ZİYARET EDİLMESİ

  Öğrencilere ülkemizde çevrelerinde hangi yardım kuruluşları olduğu soruldu. Kızılay, Çocuk Esirgeme Kurumu, Huzurevi vb gibi yerleri ziyaret eden öğrencilere gözlemlerini sözlü ve yazılı olarak aktarmaları istendi.

DEĞERLER EĞİTİMİ PANOSUNDA YAPILAN ETKİNLİKLERİN SERGİLENMESİ

 Öğrencilerin yazdığı yardımlaşma ve hoşgörü konulu hikayeler (incinin öyküsü), şiirler, kompozisyonlar, Peygamberimizin hoşgörü ile ilgili anısı, Mevlana, Yunus Emre ile ilgili hoşgörü konulu yazılar, hoşgörü ve yardımlaşma konulu özlü sözler ve resimler Değerler Eğitimi Kasım `2011 Ayı Panosunda sergilendi. 25/11/2011


Bu konuyu paylaşın; siz de birilerine değer verin...

Digg  Facebook  SlashDot  Delicious  Technorati  Twitter  Google  Yahoo

 

Hızlı yanıt'ı kullanarak çabukça ileti gönderebilir, iletilerinizde gülümseme ve bbc kullanabilirsiniz.

Not: Bu konu bir moderatör tarafından onaylanmadan görüntülenmeyecektir.
Kullanıcı Adı: E-Posta:
Doğrulama:
06 plakalı ilimizin adını küçük harflerle aşağıdaki kutuya yazınız:

Bu konular da ilginizi çekebilir-Benzer Konular

  Konu / Başlatan Yanıt Son İleti
0 Yanıt
5217 Gösterim
Son İleti 29 Aralık 2011, 10:30:58
Gönderen: değerler eğitimi
0 Yanıt
7247 Gösterim
Son İleti 29 Aralık 2011, 10:47:17
Gönderen: değerler eğitimi
3 Yanıt
9260 Gösterim
Son İleti 15 Ekim 2012, 19:59:02
Gönderen: abc
0 Yanıt
15462 Gösterim
Son İleti 06 Nisan 2012, 21:41:23
Gönderen: ziyaretçim
0 Yanıt
8567 Gösterim
Son İleti 20 Kasım 2012, 10:18:24
Gönderen: değerler eğitimi


SimplePortal 2.3.3 © 2008-2010, SimplePortal